Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001733 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001733 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K1733

numer części:

340611001733

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858556716

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001733 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      55186364
ALFA ROMEO      55201362
ALFA ROMEO      71753875
AUDI      046903137E
AUDI      078903137BM
AUDI      6Q0260849C
BMW      11281433947
BMW      11281437369
BMW      11281437880
BMW      11281739816
CITROËN      5750L2
CITROËN      5750R5
CITROËN      5750W0
CITROËN      5750X7
CITROËN      5750YF
CITROËN      5750Z5
CITROËN      96188881
FIAT      46444537
FIAT      55201362
FIAT      96188881
FIAT      9622513
FORD      1004583
FORD      1072316
MAZDA      96FB6C301BC
PEUGEOT      5750L1
PEUGEOT      5750S7
PEUGEOT      5750Z4
RENAULT      7700855098
SKODA      47903137Q
TOYOTA      9008091199
TOYOTA      9091602559
TOYOTA      90916W2004
VOLKSWAGEN      078903137BM
VOLKSWAGEN      6Q0260849A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001733 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.