Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 301 079 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 301 079 TOPRAN

301 079 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1735, 6PK x 1735

numer części:

301 079

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1735
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 301 079 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1735) pasuje do: AUDI A1, A3, BMW 3 (E36), 3 (E46), Z3 (E36), CITROEN C5 I, JUMPY I, XANTIA, XSARA, FORD FIESTA IV, FIESTA/MINIVAN, PEUGEOT 206, EXPERT 1.3-2.1D 05.93-05.22
numery OEM:
AUDI      6Q0 260 849
AUDI      6Q0 260 849A
AUDI      6Q0 260 849C
AUDI      6Q0 260 849E
AUDI      6RF 260 849
BMW      1128 1 437 369
BMW      1128 1 437 880
BMW      1128 1 739 816
CITROËN      5750 YF
CITROËN      E 117 741
FORD      1 004 583
FORD      96FB6C301BC
PEUGEOT      5750 YF
PEUGEOT      E 117 741
SEAT      6Q0 260 849
SEAT      6Q0 260 849A
SEAT      6Q0 260 849C
SEAT      6Q0 260 849E
SEAT      6RF 260 849
SKODA      6Q0 260 849
SKODA      6Q0 260 849A
SKODA      6Q0 260 849C
SKODA      6Q0 260 849E
SKODA      6RF 260 849
VOLKSWAGEN      6Q0 260 849
VOLKSWAGEN      6Q0 260 849A
VOLKSWAGEN      6Q0 260 849C
VOLKSWAGEN      6Q0 260 849E
VOLKSWAGEN      6RF 260 849

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 301 079 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.