Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 340611001750 magneti marelli

Pasek klinowy wielorowkowy 340611001750 MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

6K1750

numer części:

340611001750

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN 4010858545499

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001750 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
ALFA ROMEO      46769821
ALFA ROMEO      51855784
ALFA ROMEO      71739910
CHRYSLER      4892519AB
CITROËN      5750.Z7
CITROËN      5750GF
CITROËN      5750YG
CITROËN      5750Z6
FIAT      46769821
FIAT      71739910
FORD      1004485
FORD      1041193
FORD      96MF6C301BC
FORD      V97MF6C301AA
PEUGEOT      5750YG
PEUGEOT      5750Z6
PEUGEOT      5750Z7
RENAULT      107175
RENAULT      5000693140
RENAULT      7700101261
RENAULT      7700107175
VOLVO      9189229
VOLVO      9458411
VOLKSWAGEN      047903137AB
VOLKSWAGEN      074145933AD
VOLKSWAGEN      074145933AR

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 340611001750 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.