Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » pompa hamulcowa » 360219130161 magneti marelli

Pompa hamulcowa 360219130161 MAGNETI MARELLI

 

    Ocena:
numery handlowe:

BSM0161

numer części:

360219130161

producent:

MAGNETI MARELLI

Średnica 1 [mm] 22,22
nr EAN 8001063421797

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hamulcowa 360219130161 MAGNETI MARELLI

Pompa hamulcowa (22,2mm) pasuje do: FIAT BRAVA, BRAVO I, COUPE, MAREA, TEMPRA, TIPO, LANCIA DEDRA, DELTA II 1.4-2.0 01.88-06.03
numery OEM:
ALFA ROMEO      0009948315
ALFA ROMEO      0009950521
ALFA ROMEO      9950521
FIAT      71739592
FIAT      7767151
FIAT      795622
FIAT      9945760
FIAT      9945762
FIAT      9945834
FIAT      9947099
FIAT      9948315
FIAT      9950521
FIAT      9951116
LANCIA      82466903
LANCIA      9945762
LANCIA      9951116

Zastosowanie Pompa hamulcowa 360219130161 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Pompa hamulcowa


Zadaniem pompy hamulcowej jest wytworzenie odpowiednio wysokiego ciśnienia płynu hamulcowego, który następnie trafia do kół. Z racji na sterowanie układem hamowania, pompa ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo czynne pojazdu i jego użytkowników.

W skład każdej pompy hamulcowej wchodzą: korpus, pierścienie uszczelniające, tłok, cylinder, sprężyna dociskowa, wlot i wylot płynu. Na obudowie pompy umieszcza się zwykle zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. W korku zbiornika znajduje się czujnik, który wskazuje zbyt niski poziom płynu. Kierowca jest o tym powiadamiany poprzez zaświecenie się odpowiedniej kontrolki.

Pompa hamulcowa to część, która wymaga nieustannej kontroli. Najprostszą metodą na sprawdzenie poprawności działania układu jest upewnienie się, czy ilość płynu w zbiorniczku płyny hamulcowego jest prawidłowa. Jeśli wyraźnie go ubyło od ostatniego sprawdzania, należy skontrolować przewody. Niski poziom płynu świadczy też o zużyciu się klocków. Podczas hamowania, klocki hamulcowe zaciskające się na tarczach, wysuwają się bardziej. To z kolej zwiększa zapotrzebowanie na płyn hamulcowy w układzie. W efekcie nadmiar ze zbiorniczka trafia do przewodów. W takiej sytuacji poziom płynu powinien zostać uzupełniony.