Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 363710201489 magneti marelli

Klocki hamulcowe - komplet 363710201489 MAGNETI MARELLI

363710201489 Klocki hamulcowe - komplet MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

363700201489, 363702161273, 363702161461, 363702161462, 500038667, T1489MM

numer części:

363710201489

producent:

MAGNETI MARELLI

System hamulcowy TEVES
Numer WVA 24137
Długość 1 [mm] 123
Wysokość 1 [mm] 51,9
Grubość 1 [mm] 16,7
Styk ostrzegawczy o zużyciu nieprzygotowany dla wskaźnika zużycia
nr EAN 8001063924618

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 363710201489 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
CITROËN      425405
FORD      1233679
FORD      1324300
FORD      1360254
FORD      1360304
FORD      1360306
FORD      1459016
FORD      1566096
FORD      1763677
FORD      1809259
FORD      2T142M008AA
FORD      2T1J2M008AA
FORD      3M512M008AC
FORD      4387371
FORD      4387374
FORD      CV6Z2200A
FORD      ME2T1J2M008AA
FORD      ME3M5J2M008AA
FORD      ME3M5J2MM008AA
FORD      MEAV6J2M008AA
JAGUAR      C2C27271
JAGUAR      C2D23143
JAGUAR      C2P17595
MAZDA      BPYK2648Z
MAZDA      BPYK2648ZA
MAZDA      BPYK2648ZA9C
MAZDA      BPYK2648ZB
MAZDA      C2Y32648Z
MITSUBISHI      BPYK2648ZA
MITSUBISHI      C2Y32648ZA
OPEL      1605065
OPEL      16050650
OPEL      1605117
OPEL      1605196
OPEL      1605973
OPEL      1605993
OPEL      93176116
OPEL      93183140
OPEL      93190338
OPEL      93192623
RENAULT      440600002R
SAAB      12799240
SAAB      13322091
SAAB      32017848
SAAB      93166942
VOLVO      30736610
VOLVO      30742031
VOLVO      8683615

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 363710201489 MAGNETI MARELLI w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.