Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 802000000012 magneti marelli

Korpus przepustnicy 802000000012 MAGNETI MARELLI

802000000012 Korpus przepustnicy MAGNETI MARELLI
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

TB0012

numer części:

802000000012

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063815008

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 802000000012 MAGNETI MARELLI

Przepustnica powietrza pasuje do: AUDI A6 C6; OPEL ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA C, MERIVA A, OMEGA B, SIGNUM, TIGRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A 1.8/2.0D/2.2 09.99-12.10
numery OEM:
OPEL      0825233
OPEL      0825248
OPEL      09128518
OPEL      09196357
OPEL      825233
OPEL      825248
OPEL      9128518
OPEL      9196357
zamienniki:
7.14319.55.0
brak
PIERBURG
7.14319.57.0
brak
PIERBURG

Zastosowanie Korpus przepustnicy 802000000012 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Korpus przepustnicy 802000000012 MAGNETI MARELLI:

2023-08-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.