Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » zasilanie powietrzem » przepustnica, czujnik » korpus przepustnicy » 7.14319.09.0 pierburg

Korpus przepustnicy 7.14319.09.0 PIERBURG

7.14319.09.0 Korpus przepustnicy PIERBURG
pierburg 7.14319.09.0
Korpus przepustnicy 7.14319.09.0
926.01 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

7.14319.09.0

producent:

PIERBURG

Tryb pracy elektroniczny
Średnica [mm] 58
Napięcie [V] 12
Techniczny numer informacyjny SI 0092
nr EAN 4028977490644

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Korpus przepustnicy 7.14319.09.0 PIERBURG

Przepustnica powietrza pasuje do: OPEL ASTRA G, ASTRA H, ASTRA H GTC, CORSA C, MERIVA A, OMEGA B, SIGNUM, TIGRA, VECTRA B, VECTRA C, VECTRA C GTS, ZAFIRA A; SAAB 9-3 1.8/2.2 10.95-02.15
numery OEM:
OPEL      8 25 233
OPEL      8 25 248
OPEL      9128518
OPEL      9196357
VAUXHALL      8 25 233
VAUXHALL      8 25 248
VAUXHALL      9128518
VAUXHALL      9196357
zamienniki:
V40-81-0001
brak
VEMO
7.14319.55.0
brak
PIERBURG
7.14319.57.0
brak
PIERBURG

Zastosowanie Korpus przepustnicy 7.14319.09.0 PIERBURG w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 7.14319.09.0

Przepustnica, korpus przepustnicy


Przepustnica to element znajdujący się w plastikowej obudowie, który standardowo mocuje się w kanale dolotowym powietrza do silnika. Zasadniczy korpus to solidny stalowy element. Wewnątrz, w otworze, będącym przedłużeniem kanału dolotowego umieszczona jest ruchoma klapka, która uchylając się, wpuszcza powietrze do cylindrów. W korpusie znajduje się też czujnik położenia przepustnicy, który steruje dawką paliwa, wtryskiwanego do cylindrów.


Przepustnicę z pedałem przyspieszenia łączy metalowa linka oraz sprężyna, która stawia opór przy wciśnięciu pedału.
Z racji usytuowania w kanale dolotowym, do przepustnicy docierać mogą śladowe ilości zanieczyszczeń z zabrudzonego filtra powietrza. Większe ich nagromadzenie może doprowadzić do osadzania się brudu na klapce przepustnicy i jej niedokładnego domykania.
Skutkiem tego najczęściej jest nierówna praca silnika na biegu jałowym. Kolejnym sygnałem jest niewłaściwe reagowanie samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia (spowolniona reakcja). Pamiętać należy, że te objawy świadczyć mogą również o uszkodzeniu czujnika przepustnicy lub silniczka krokowego. Brudna przepustnica daje zatem podobne objawy co np. uszkodzone świece i układ EGR. Dobrym pomysłem będzie więc sprawdzenie również tych elementów.