Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa Volkswagen GOLF VIII Variant (CG5, DB5) 2.0 TSI (2021.07-???) 190km » 940038521010 magneti marelli
wybrany samochód: 
Volkswagen Golf Viii Variant (cg5, Db5) 2.0 Tsi (2021.07-???) 190km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038521010 MAGNETI MARELLI

940038521010 Jednostka sterująca, układ zapłonowy MAGNETI MARELLI

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numery handlowe:

940038521

numer części:

940038521010

producent:

MAGNETI MARELLI

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
nr EAN8001063001838

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038521010 MAGNETI MARELLI

numery OEM:
FIAT      4419628
FIAT      82369531
IVECO      4419628
LANCIA      4419628
LANCIA      82369531
OPEL      18 759 90
OPEL      83 093 1
RENAULT      77 01 021 955
zamienniki:
245515
brak
VALEO
DAB125
brak
LUCAS ELECTRICAL

Zastosowanie Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038521010 MAGNETI MARELLI w samochodach:

Opinie Klientów o Jednostka sterująca, układ zapłonowy 940038521010 MAGNETI MARELLI:

Paweł, Wrocław
2023-04-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Poniec
2024-04-17
 5/5
wyglada na oryginał
Mariusz, Wołomin
2020-02-24
 5/5
Ceny lepsze niż u konkurencji
Dariusz, Biała Podlaska
2024-12-24
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.