Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » OX 188D mahle

Filtr oleju OX 188D MAHLE

OX 188D Filtr oleju MAHLE
mahle OX 188D

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

78424707

numer części:

OX 188D

producent:

MAHLE

Rodzaj filtra Wkład filtra
Wysokość [mm] 141
Średnica [mm] 71,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 3 [mm] 16,0

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju OX 188D MAHLE

numery OEM:
AUDI      045115389
AUDI      045115389C
AUDI      045115466
AUDI      045115466A
AUDI      045115466B
AUDI      045115466C
AUDI      045115562
AUDI      070115562
AUDI      071115405
AUDI      071115466
AUDI      071115562
AUDI      071115562A
AUDI      071115562C
AUDI      45115389
AUDI      71115405
CHRYSLER      68001297AA
CHRYSLER      K68001297AA
DODGE      68001297AA
FIAT      K68001297AA
FORD      1118184
FORD      12355851
FORD      1250679
FORD      1709670
FORD      3M216744AA
FORD      6M216744AA
FORD      YM216744AA
MITSUBISHI      MN980125
MITSUBISHI      MN980408
VOLKSWAGEN      070115562
VAG      045115389
VAG      045115389C
VAG      045115466
VAG      045115466A
VAG      045115466B
VAG      045115466C
VAG      045115562
VAG      070115562
VAG      071115405
VAG      071115466
VAG      071115562
VAG      071115562A
VAG      071115562C
VAG      07111556A
VAG      071117562C
VAG      45115389
VAG      71115405
JEEP      68001297AA
FAW-VW      071 115 562A

Zastosowanie Filtr oleju OX 188D MAHLE w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.