Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 108 902 topran

Filtr oleju 108 902 TOPRAN

108 902 Filtr oleju TOPRAN
37.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

108 902

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Wkład filtra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Przestrzegać ilości napełnienia systemu 
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu 
Wysokość [mm] 142
średnica zewnętrzna [mm] 71

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 108 902 TOPRAN

numery OEM:
AUDI      045 115 466A
AUDI      070 115 562
AUDI      071 115 562
AUDI      071 115 562A
AUDI      071 115 562C
FORD      1 118 184
FORD      1 250 679
FORD      3M216744AA
FORD      EFL405
FORD      YM216744AA
MITSUBISHI      MN980125
SEAT      045 115 466A
SEAT      070 115 562
SEAT      071 115 562
SEAT      071 115 562A
SEAT      071 115 562C
SKODA      045 115 466A
SKODA      070 115 562
SKODA      071 115 562
SKODA      071 115 562A
SKODA      071 115 562C
VOLKSWAGEN      045 115 466A
VOLKSWAGEN      070 115 562
VOLKSWAGEN      071 115 562
VOLKSWAGEN      071 115 562A
VOLKSWAGEN      071 115 562C

Zastosowanie Filtr oleju 108 902 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 108 902 TOPRAN:

2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.