Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » QFL0116 quinton

Filtr oleju, TJ Filters QFL0116 QUINTON

QFL0116 Filtr oleju, TJ Filters QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QFL0116

producent:

QUINTON

Wysokość [mm]:141
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:29
średnica zewnętrzna [mm]:71
Rodzaj filtra:Wkład filtra

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju, TJ Filters QFL0116 QUINTON

numery OEM:
FORD      1 118 184
FORD      1 250 679
MITSUBISHI      MN980125
SKODA      045115466
SKODA      45115466
VOLKSWAGEN      045115466B
VOLKSWAGEN      071115562
VOLKSWAGEN      071115562B
VOLKSWAGEN      71115562
VOLKSWAGEN      045115466A
VOLKSWAGEN      071115562C
VOLKSWAGEN      45118466
VOLKSWAGEN      071115562A
VOLKSWAGEN      45115466
VOLKSWAGEN      045118466
VOLKSWAGEN      045115389C
VOLKSWAGEN      045115466
VAG      045115389C
VAG      071115562B
VAG      071115562A
VAG      045115466B
VAG      045115466A

Zastosowanie Filtr oleju, TJ Filters QFL0116 QUINTON w samochodach:

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.