Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 4 92D mahle

Termostat układu chłodzenia TX 4 92D MAHLE

TX 4 92D Termostat układu chłodzenia MAHLE
mahle TX 4 92D
56.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

1.071.92, 1.071.92.305, 70807714, 70809085

numer części:

TX 4 92D

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4250192925582

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 4 92D MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (92°C) pasuje do: FORD ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI/KOMBI, FIESTA II, FIESTA III, FIESTA IV, FIESTA V, FIESTA/HATCHBACK, FIESTA/MINIVAN, KA 1.0-3.0 10.77-11.08
numery OEM:
CHRYSLER      4131 068
FORD      1 472 378
FORD      5004890
FORD      5004891
FORD      6 173 232
FORD      6 526 879
FORD      691F8575BA
FORD      89BM8575AC
FORD      89BM8575AD
FORD      A780X8575JA
FORD      A780X8575KA
FORD      ERT18
FORD      ERT180
FORD      ERT190
MAZDA      1E03-15-171
ROVER      GTS 298

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 4 92D MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 4 92D MAHLE:

2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.