Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » TX 78 83 mahle

Termostat układu chłodzenia TX 78 83 MAHLE

TX 78 83 Termostat układu chłodzenia MAHLE
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numery handlowe:

6.323.83, 70808396, 70808796

numer części:

TX 78 83

producent:

MAHLE

Temperatura otwarcia [°c] 83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia
nr EAN 4250192924905

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia TX 78 83 MAHLE

Termostat cieczy chłodzącej (83°C) pasuje do: HYUNDAI ACCENT, ACCENT I, ACCENT II, ACCENT III, COUPE I, COUPE II, ELANTRA III, ELANTRA IV, EQUUS / CENTENNIAL, GENESIS, GETZ, GRANDEUR 1.4-3.8 11.79-
numery OEM:
MITSUBISHI      AR61538
MITSUBISHI      MD 015299
MITSUBISHI      MD 050470
MITSUBISHI      MD 094120
MITSUBISHI      MD 997224
MITSUBISHI      MD 997606
MITSUBISHI      ME 999295
NISSAN      21200-96002
HYUNDAI      2550023001
HYUNDAI      2550023010
HYUNDAI      2550025001
HYUNDAI      2550025002
KIA      2550023001
KIA      2550023010
KIA      2550025001
KIA      2550025002

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia TX 78 83 MAHLE w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia TX 78 83 MAHLE:

2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-04-17
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-26
 4/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-02-14
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2023-11-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.