Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0007 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0007 MAXGEAR

13-0007 Cewka zapłonowa MAXGEAR
 

    Ocena:
numery handlowe:

MG-5001

numer części:

13-0007

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 2
Ilość biegunów 1
Technika połączeń SAE/M4
Cewka zapłonowa łącznie ze złączem do świecy
nr EAN 5907558559187

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0007 MAXGEAR

numery OEM:
AUDI      00A 905 105
MERCEDES-BENZ      000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      000 158 75 03
MERCEDES-BENZ      A 000 150 02 80
MERCEDES-BENZ      A 000 158 70 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 71 03
MERCEDES-BENZ      A 000 158 75 03
SEAT      00A 905 105
SKODA      00A 905 105
VOLKSWAGEN      00A 905 105
LAMBORGHINI      00A 905 105
BENTLEY      00A 905 105
SMART      000 150 02 80
SMART      000 158 70 03
SMART      000 158 71 03
SMART      000 158 75 03
SMART      A 000 150 02 80
SMART      A 000 158 70 03
SMART      A 000 158 71 03
SMART      A 000 158 75 03
MAYBACH      000 150 02 80
MAYBACH      000 158 70 03
MAYBACH      000 158 71 03
MAYBACH      000 158 75 03
MAYBACH      A 000 150 02 80
MAYBACH      A 000 158 70 03
MAYBACH      A 000 158 71 03
MAYBACH      A 000 158 75 03

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0007 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.