Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0035 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0035 MAXGEAR

13-0035 Cewka zapłonowa MAXGEAR
maxgear 13-0035

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-28023

numer części:

13-0035

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 1
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia SAE
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
nr EAN 5907558567090

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0035 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA OPEL ASCONA 1,
numery OEM:
OPEL      1208002
OPEL      1208004
OPEL      1208036
OPEL      1208048
CHEVROLET      90 449 740
CHEVROLET      90 510 387
DAEWOO      90 449 740
DAEWOO      90 510 387
PONTIAC      90 449 740
PONTIAC      90 510 387
BUICK      90 449 740
BUICK      90 510 387
CADILLAC      90 449 740
CADILLAC      90 510 387

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0035 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.