Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 13-0134 maxgear

Cewka zapłonowa 13-0134 MAXGEAR

13-0134 Cewka zapłonowa MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MG-8046A

numer części:

13-0134

producent:

MAXGEAR

Ilość otworów wlotowych/wylotowych 6
Ilość biegunów 4
Cewka zapłonowa Rodzaj połączenia M4
Cewka zapłonowa pionowe złącze pierwotne (owalne)
nr EAN 5907558574302

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 13-0134 MAXGEAR

CEWKA ZAPŁONOWA OPEL OMEGA B 2,0/3,0 V6
numery OEM:
OPEL      1208075
CHEVROLET      90 541 062
CHEVROLET      90 563 160
DAEWOO      90 541 062
DAEWOO      90 563 160
PONTIAC      90 541 062
PONTIAC      90 563 160
BUICK      90 541 062
BUICK      90 563 160
CADILLAC      90 541 062
CADILLAC      90 563 160

Zastosowanie Cewka zapłonowa 13-0134 MAXGEAR w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.