Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 18-0168 maxgear

Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 MAXGEAR

18-0168 Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu MAXGEAR
maxgear 18-0168
Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168
16.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0168

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558563191

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 MAXGEAR

OBUDOWA TERMOSTATU DB M102

Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 producenta MAXGEAR

MERCEDES-BENZ

1022000217, 1022000417, 1022030274, 1022030374, A1022000217, A1022000417, A1022030274, A1022030374

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      102 200 02 17
MERCEDES-BENZ      102 200 04 17
MERCEDES-BENZ      102 203 02 74
MERCEDES-BENZ      102 203 03 74
MERCEDES-BENZ      A102 200 02 17
MERCEDES-BENZ      A102 200 04 17
MERCEDES-BENZ      A102 203 02 74
MERCEDES-BENZ      A102 203 03 74

Zastosowanie Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw elementów do montażu, obudowa termostatu 18-0168 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.