Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 18-0210 maxgear

Termostat układu chłodzenia 18-0210 MAXGEAR

18-0210 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
96.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
4 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

18-0210

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558589610

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 18-0210 MAXGEAR

TERMOSTAT OPEL 92C ZAFIRA/ASTR
numery OEM:
GMC      24 456 401
GMC      90 536 262
GMC      90 536 501
GMC      93181245
GMC      95517660
OPEL      1338 001
OPEL      1338 098
OPEL      1338428
OPEL      1338435
OPEL      24456401
OPEL      6286420
OPEL      6338 005
OPEL      6338 017
OPEL      6338 035
OPEL      90536262
OPEL      90536501
OPEL      93174557
OPEL      93176433
OPEL      93181245
OPEL      95517660
OPEL      95517670
SAAB      24456401
SAAB      640972
VAUXHALL      24 456 401
VAUXHALL      90 536 262
VAUXHALL      90 536 501
VAUXHALL      93 181 245
VAUXHALL      93174557
VAUXHALL      93176433
VAUXHALL      95517660
VAUXHALL      95517670

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 18-0210 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 18-0210 MAXGEAR:

2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.