Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 247 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ilość otworów | 4 | |
Minimalna grubość [mm] | 18 | |
Wysokość [mm] | 35,3 | |
Wymiar gwintu | 13 | |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 100 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 55 | |
Powierzchnia | lakierowany | |
nr EAN | 5901619567968 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, MAX 19-1844MAX MAXGEAR
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1613819880, 4246F0, 4246J0, 42460, 424955, 424994, E169256
1613819880, 4246F0, 424954, 424955, 424994, E169256
435120H010, 435120H020
CITROËN | 16 138 198 80 | |
CITROËN | 4246 F0 | |
CITROËN | 4246 J0 | |
CITROËN | 42460 | |
CITROËN | 4249 55 | |
CITROËN | 4249 94 | |
CITROËN | E 169 256 | |
PEUGEOT | 16 138 198 80 | |
PEUGEOT | 4246 F0 | |
PEUGEOT | 4249 54 | |
PEUGEOT | 4249 55 | |
PEUGEOT | 4249 94 | |
PEUGEOT | E 169 256 | |
TOYOTA | 43512-0H010 | |
TOYOTA | 43512-0H020 | |
BYD | LK3501124 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, MAX 19-1844MAX MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, MAX 19-1844MAX MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.