Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
Przetwarzanie | nieobrabiany | |
średnica zewnętrzna [mm] | 247 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 | |
Minimalna grubość [mm] | 18 | |
Średnica otworu centrującego [mm] | 55 | |
Głębokość [mm] | 35 | |
spełnia normę badań | R90 Approved | |
nr EAN | 5012759370162 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa BG3976 DELPHI
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
1613819880, 1618862380, 1630633180, 4246F0, 4246J0, 424954, 424955, 424994, 434994, E169256
1613819880, 1618862380, 1630633180, 4246F0, 4246J0, 424954, 424955, 424994, E169256
435120H010, 435120H020, 435120H040, 43512YZZAJ
CITROËN | 1613819880 | |
CITROËN | 1618862380 | |
CITROËN | 1630633180 | |
CITROËN | 4246.F0 | |
CITROËN | 4246.J0 | |
CITROËN | 4249.54 | |
CITROËN | 4249.55 | |
CITROËN | 4249.94 | |
CITROËN | 4349.94 | |
CITROËN | E169256 | |
PEUGEOT | 1613819880 | |
PEUGEOT | 1618862380 | |
PEUGEOT | 1630633180 | |
PEUGEOT | 4246.F0 | |
PEUGEOT | 4246.J0 | |
PEUGEOT | 4249.54 | |
PEUGEOT | 4249.55 | |
PEUGEOT | 4249.94 | |
PEUGEOT | E169256 | |
TOYOTA | 43512-0H010 | |
TOYOTA | 43512-0H020 | |
TOYOTA | 435120H040 | |
TOYOTA | 43512YZZAJ |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa BG3976 DELPHI w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa BG3976 DELPHI:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.