Strona zabudowy | Oś przednia |
średnica zewnętrzna [mm] | 279,7 |
Wysokość [mm] | 65,6 |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 21,9 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 73 |
Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 118 |
Ø otworu sworznia koła [mm] | 15,7 |
Ilość otworów | 5 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Wymagana ilość | 2 |
nr EAN | 5901619568118 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa, MAX 19-2001MAX MAXGEAR
CITROËN | 16 064 009 80 | |
CITROËN | 16 188 782 80 | |
CITROËN | 4246.L3 | |
CITROËN | 4246.L4 | |
CITROËN | 4246.Y1 | |
CITROËN | 4249.27 | |
CITROËN | 4249.G3 | |
CITROËN | 4249.H8 | |
CITROËN | 4249.K3 | |
CITROËN | E169019 | |
CITROËN | E169151 | |
FIAT | 1300501080 | |
FIAT | 46806233 | |
FIAT | 51728377 | |
FIAT | 51740244 | |
FIAT | 51848618 | |
FIAT | 51848619 | |
FIAT | 71738905 | |
FIAT | 71770940 | |
FIAT | 71772236 | |
PEUGEOT | 16 06 400 980 | |
PEUGEOT | 16 18 878 280 | |
PEUGEOT | 4246.L2 | |
PEUGEOT | 4246.X9 | |
PEUGEOT | 4249.26 | |
PEUGEOT | 4249.H8 | |
PEUGEOT | 4249.K3 | |
PEUGEOT | E169019 | |
PEUGEOT | E169151 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa, MAX 19-2001MAX MAXGEAR w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa, MAX 19-2001MAX MAXGEAR:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.