Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » tarcze hamulcowe Citroën C5 II Break (RE_) 3.0 V6 (REXFUF) (2004.09-???) 207km » F2171V lpr
wybrany samochód: 
Citroën C5 Ii Break (re_) 3.0 V6 (rexfuf) (2004.09-???) 207km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Tarcza hamulcowa F2171V LPR

F2171V Tarcza hamulcowa LPR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

F2171V

numer części:

F2171V

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Minimalna grubość [mm]21,9
Średnica otworu centrującego [mm]73
średnica zewnętrzna [mm]280
Felga, ilość otworów5
Wysokość [mm]67,5
Typ tarczy hamulcowejwentylowany wewnętrznie
Grubość tarczy hamulcowej [mm]24
nr EAN8032532070901


opis e-autoparts.pl:
Cena dotyczy 1 sztuki tarczy hamulcowej

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa F2171V LPR

Tarcza hamulcowa przód L/P pasuje do: CITROEN JUMPER I, JUMPER II, FIAT DUCATO, PEUGEOT BOXER 1.9D-2.8D 07.90-09.19
numery OEM:
CITROËN      00004246Y1
CITROËN      1607872080
CITROËN      4246L3
CITROËN      4246L4
CITROËN      424927
CITROËN      424999
CITROËN      4249E2
CITROËN      4249H8
CITROËN      51740244
FIAT      13005010080
FIAT      1300501080
FIAT      51728377
FIAT      51740244
FIAT      51848618
FIAT      51848619
FIAT      71738905
PEUGEOT      00004246Y1
PEUGEOT      1607872080
PEUGEOT      4246L2
PEUGEOT      4246L3
PEUGEOT      4246L4
PEUGEOT      4246X9
PEUGEOT      4246Y1
PEUGEOT      424926
PEUGEOT      424999
PEUGEOT      4249K3

Zastosowanie Tarcza hamulcowa F2171V LPR w samochodach:

Tarcze hamulcowe

 

Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
 

Właściwości techniczne i typy tarcz
 

Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.

W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:

  • perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,

  • pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,

  • ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.

Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.


Eksploatacja i wymiana
 

Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
 

Oferta w sklepie E-autoparts.pl
 

W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.