Oznaczenie kontrolne | K.B.A.: 61209 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica [mm] | 280 |
Wysokość [mm] | 65,5 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 24 |
Minimalna grubość [mm] | 21,9 |
Ilość otworów | 5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 73 |
Ciężar [kg] | 7,05 |
średnica zewnętrzna [mm] | 280 |
nr EAN | 8427975154866 |
Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza hamulcowa 6476.10 REMSA
206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807
MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE
XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8
MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI
YARIS, YARIS VERSO, CELICA coupe, MR2 III, PREVIA II, RAV 4 II, PRIUS
4246L2, 4246L4, 4246L3, 4246X9, 424926
13005010080, 1300501080, 1300510080, 46806233, 51728377, 51740244, 51848618, 71738905
4246L4, 4246L3, 4246Y1, 424927
CITROËN | 4246-L4 | |
CITROËN | 4246.L3 | |
CITROËN | 4246.L4 | |
CITROËN | 4246.Y1 | |
CITROËN | 4246L3 | |
CITROËN | 4246L4 | |
CITROËN | 4246Y1 | |
CITROËN | 424927 | |
FIAT | 13005010080 | |
FIAT | 1300501080 | |
FIAT | 1300510080 | |
FIAT | 46806233 | |
FIAT | 51728377 | |
FIAT | 51740244 | |
FIAT | 51848618 | |
FIAT | 71738905 | |
PEUGEOT | 4246-L2 | |
PEUGEOT | 4246-L4 | |
PEUGEOT | 4246.L2 | |
PEUGEOT | 4246.L3 | |
PEUGEOT | 4246.L4 | |
PEUGEOT | 4246.X9 | |
PEUGEOT | 4246L2 | |
PEUGEOT | 4246X9 | |
PEUGEOT | 4249.26 | |
VOLKSWAGEN | 23-0340 |
Zastosowanie Tarcza hamulcowa 6476.10 REMSA w samochodach:
Opinie Klientów o Tarcza hamulcowa 6476.10 REMSA:
Tarcza hamulcowa to kluczowy element ciernego układu hamulcowego, powszechnie stosowanego w pojazdach osobowych i użytkowych. W połączeniu z klockami hamulcowymi odpowiada za skuteczne wytracanie prędkości poprzez wytwarzanie tarcia. Podczas hamowania klocki, wyposażone w okładzinę cierną, dociskane są z obu stron do obracającej się tarczy, co prowadzi do spowolnienia obrotów koła i w konsekwencji – zatrzymania pojazdu.
Właściwości techniczne i typy tarcz
Dla zapewnienia skutecznego i bezpiecznego działania układu hamulcowego, tarcze muszą cechować się wysoką odpornością na temperaturę, ścieranie oraz odkształcenia mechaniczne. Standardowa tarcza ma kształt płaskiego dysku, często z centralnym pierścieniem montażowym. Współczesne rozwiązania techniczne obejmują przede wszystkim tarcze wentylowane, w których dwa połączone dyski tworzą kanały chłodzące umożliwiające lepsze odprowadzanie ciepła. Dzięki temu ogranicza się ryzyko przegrzania podczas intensywnego hamowania.
W zależności od przeznaczenia, stosuje się także tarcze:
perforowane, zapewniające skuteczniejsze odprowadzanie gazów i pyłu oraz poprawiony kontakt z klockiem,
pełne (monolityczne) – prostsze konstrukcyjnie, jednak mniej odporne na przegrzewanie,
ceramiczne, wykorzystywane głównie w samochodach sportowych i klasy premium, ze względu na wyjątkową odporność cieplną i niską masę.
Materiałem najczęściej wykorzystywanym do produkcji tarcz hamulcowych jest żeliwo o podwyższonej odporności termicznej, które zapewnia stabilne właściwości cierne nawet przy wysokim obciążeniu.
Eksploatacja i wymiana
Tarcze hamulcowe, podobnie jak klocki, są elementami eksploatacyjnymi, narażonymi na zużycie. Zalecany okres ich wymiany mieści się zazwyczaj w zakresie 60–90 tys. km, jednak rzeczywisty przebieg może się różnić w zależności od stylu jazdy, masy pojazdu oraz warunków drogowych. Objawami zużycia mogą być drgania podczas hamowania, słabsza skuteczność układu lub nadmierne nagrzewanie się tarczy.
Oferta w sklepie E-autoparts.pl
W naszej ofercie znajduje się szeroki wybór tarcz hamulcowych przeznaczonych do wielu marek i modeli samochodów. Proponujemy produkty renomowanych producentów, takich jak ATE, Kamoka, Textar, Brembo, TRW, LPR, Hella oraz wielu innych. Każda z oferowanych tarcz spełnia obowiązujące normy techniczne i przechodzi rygorystyczną kontrolę jakości, co gwarantuje bezpieczeństwo oraz długotrwałą, bezawaryjną eksploatację.