Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0014 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0014 MAXGEAR

30-0014 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0014

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

46819147/MG

numer części:

30-0014

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 30,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 165,0
Ciężar [kg] 1,370
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619555934

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0014 MAXGEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      46819147
ALFA ROMEO      55200498
CHRYSLER      0055200498
CHRYSLER      55200498
CITROËN      0515.W5
CITROËN      515.W5
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1 539 102
FORD      1 564 852
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      06 14 150
OPEL      56 14 438
OPEL      6 14 150
PEUGEOT      0515.W5
PEUGEOT      515.W5
SUBARU      1261085E01
SUZUKI      12610-85E00
SUZUKI      12610-85E00-000
SUZUKI      12610-85E01
SUZUKI      12610-85E01-000
VAUXHALL      093177317
VAUXHALL      093194443
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443
CHEVROLET      93194443
FORD USA      9S5119A216CA
FORD USA      9S516B319AA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0014 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.