Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0051 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0051 MAXGEAR

30-0051 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0051
Koło pasowe, wał korbowy 30-0051

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

028105243AC/MG

numer części:

30-0051

producent:

MAXGEAR

Grubość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 161,0
Ciężar [kg] 1,4
Ilość żeber 4
Parametr 5PK
nr EAN 5907558522136

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0051 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO VW

Koło pasowe, wał korbowy 30-0051 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Koło pasowe, wał korbowy 30-0051 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

028105243AA, 028105243AC, 028105243P, 28105243AA, 28105243AC, 28105243P

SKODA

028105243AA, 028105243AC, 28105243AA, 28105243AC

SEAT

028105243AA, 028105243AC, 28105243AA, 28105243AC

numery OEM:
SEAT      028 105 243 AA
SEAT      028 105 243 AC
SEAT      28 105 243 AA
SEAT      28 105 243 AC
SKODA      028 105 243 AA
SKODA      028 105 243 AC
SKODA      28 105 243 AA
SKODA      28 105 243 AC
VOLKSWAGEN      028 105 243 AA
VOLKSWAGEN      028 105 243 AC
VOLKSWAGEN      028 105 243 P
VOLKSWAGEN      28 105 243 AA
VOLKSWAGEN      28 105 243 AC
VOLKSWAGEN      28 105 243 P
VOLKSWAGEN      28105243AA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0051 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.