Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 30-0069 maxgear

Koło pasowe, wał korbowy 30-0069 MAXGEAR

30-0069 Koło pasowe, wał korbowy MAXGEAR
maxgear 30-0069
Koło pasowe, wał korbowy 30-0069

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

0515Q8/MG

numer części:

30-0069

producent:

MAXGEAR

Szerokość [mm] 26,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 153,0
Ciężar [kg] 1,47
Ilość żeber 5
Parametr 6PK
nr EAN 5901619543290

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 30-0069 MAXGEAR

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO PEUGEOT-BEZ KLINA
numery OEM:
CITROËN      0515.Q8
CITROËN      0515.T6
CITROËN      0515.V9
CITROËN      515.Q8
CITROËN      515.T6
CITROËN      515.V9
FIAT      9643354180
FIAT      9658659580
FIAT      9681640880
FORD      1 231 959
FORD      1 490 842
FORD      1 520 590
FORD      1 683 820
FORD      1 837 783
LANCIA      9643354180
LANCIA      9658659580
LANCIA      9681640880
PEUGEOT      0515.Q8
PEUGEOT      0515.T6
PEUGEOT      0515.V9
PEUGEOT      515.Q8
PEUGEOT      515.T6
PEUGEOT      515.V9
PEUGEOT      96816 40880
VOLVO      30725177
VOLVO      30725269
VOLVO      8653666
VOLVO      8653827
FORD USA      3M5Q6B319AA
FORD USA      7M5Q6B319AB
FORD USA      7M5Q6Q319AA
FORD USA      9M5Q6B319AA
FORD USA      9M5Q6B319AB

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 30-0069 MAXGEAR w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.