Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 10212 original imperium

Koło pasowe, wał korbowy 10212 ORIGINAL IMPERIUM

10212 Koło pasowe, wał korbowy ORIGINAL IMPERIUM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

10212

Ilość żeber 5
Masa [g] 2399
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 162
Wersja Old version of 10206
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 153
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 38,4
nr EAN 8033989015330

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 10212 ORIGINAL IMPERIUM

KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO IMPERGOM 10212 FIAT SCUDO ULISSE, CITROEN BERLINGO, PEUGEOT 307 2.0HDI
numery OEM:
ALFA ROMEO      9467597180
CITROËN      0515L9
CITROËN      0515P2
CITROËN      0515T8
CITROËN      0515V5
CITROËN      515L9
CITROËN      515P2
CITROËN      515T8
CITROËN      515V5
FIAT      9467597180
LANCIA      9467597180
PEUGEOT      0515L9
PEUGEOT      0515P2
PEUGEOT      0515T8
PEUGEOT      0515V5
PEUGEOT      515L9
PEUGEOT      515P2
PEUGEOT      515T8
PEUGEOT      515V5

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 10212 ORIGINAL IMPERIUM w samochodach:

Opinie Klientów o Koło pasowe, wał korbowy 10212 ORIGINAL IMPERIUM:

2021-12-09
 5/5
Część zgodna z zamówieniem. Polecam tego sprzedawcę.

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.