Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD2 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD2 QUINTON

QCD2 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
quinton QCD2
 

    Ocena:
numer części:

QCD2

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:152
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:38
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QCD33

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD2 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      0515.P2
CITROËN      0515.T8
CITROËN      0515.V5
CITROËN      0515.V6
FIAT      94 675 861 80
FIAT      94 675 971 80
FIAT      96 415 489 80
FIAT      96 817 614 80
LANCIA      94 675 861 80
LANCIA      94 675 971 80
LANCIA      96 415 489 80
LANCIA      96 817 614 80
PEUGEOT      0515.P2
PEUGEOT      0515.T8
PEUGEOT      0515.V5
PEUGEOT      0515.V6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD2 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.