Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Volvo S60 II (134) D5 AWD (2010.04-2011.12) 205km » 720 117 topran
wybrany samochód: 
Volvo S60 Ii (134) D5 Awd (2010.04-2011.12) 205km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN

720 117 Koło pasowe, wał korbowy TOPRAN
170.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

720 117

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Drganiaz tłumikiem drgań skrętnych
Koła pasoweKoło pasowe paska wieloklinowego
MateriałGuma / metal
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającawysprzęglony
średnica zewnętrzna [mm]162
Liczba rowków6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN

Koło pasowe wału korbowego (liczba żeber: 6) pasuje do: CITROEN BERLINGO, BERLINGO/MINIVAN, C5 I, C5 II, C8, EVASION, JUMPER I, JUMPY I, XANTIA, XSARA, XSARA PICASSO 1.9D/2.0D/2.2D 06.96-
numery OEM:
CITROËN      0515 P2
CITROËN      0515 T8
CITROËN      0515 V5
CITROËN      0515 V6
FIAT      9467597180
FIAT      9630647180
FIAT      9641548980
FIAT      9681761480
PEUGEOT      0515 P2
PEUGEOT      0515 T8
PEUGEOT      0515 V5
PEUGEOT      0515 V6

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 720 117 TOPRAN w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.