Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem zębatym |
Materiał wirnika pompy wody | blacha stalowa |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Tryb pracy | mechaniczne |
nr EAN | 5907558575859 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 47-0107 MAXGEAR
3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7
11517788305, 11517790135, 11517790322, 11517790471, 11517790472, 11517791833, 11517791834, 11517801609, 11517805808, 11517805810
BMW | 11 51 7 788 305 | |
BMW | 11 51 7 790 135 | |
BMW | 11 51 7 790 322 | |
BMW | 11 51 7 790 471 | |
BMW | 11 51 7 790 472 | |
BMW | 11 51 7 791 833 | |
BMW | 11 51 7 791 834 | |
BMW | 11 51 7 801 609 | |
BMW | 11 51 7 805 808 | |
BMW | 11 51 7 805 810 |
Zastosowanie Pompa wodna 47-0107 MAXGEAR w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.