Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0272 maxgear

Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR

49-0272 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0272
269.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-3002MG

numer części:

49-0272

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 760
Wymiar gwintu M33x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 35
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 41
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 69,8
Ilość zębów, pierścień ABS 54
Ø pierścienia ABS [mm] 121,8
Długość 2 [mm] 70
Nowa część 
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 113,2
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 103,5
nr EAN 5907558512014

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR

PËúOî FIAT DUCATO/BOXER/JUMPER 94- ABS 18 MG5T LE

Wał napędowy 49-0272 ma zastosowanie do modeli samochodów

PEUGEOT

206, 607, 206 CC, 307, 307 SW, BOXER, 807

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

IVECO

MASSIF Station Wagon, MASSIF, MASSIF Single Cab, DAILY III, DAILY IV, DAILY V, DAILY VI

Numery OE Wał napędowy 49-0272 producenta MAXGEAR

PEUGEOT

3272CN, 3272J2, 3272TY, 3272V3

CITROËN

00003272TY, 3272J2

FIAT

1478551080, 1491243080, 1495545080, 51872271, 71794733

numery OEM:
CITROËN      00 003 272 TY
CITROËN      3272.J2
FIAT      1478551080
FIAT      1491243080
FIAT      1495545080
FIAT      51872271
FIAT      71794733
PEUGEOT      3272.CN
PEUGEOT      3272.J2
PEUGEOT      3272.TY
PEUGEOT      3272V3

Zastosowanie Wał napędowy 49-0272 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.