Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0559 maxgear

Wał napędowy 49-0559 MAXGEAR

49-0559 Wał napędowy MAXGEAR
230.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0373MG

numer części:

49-0559

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Długość [mm] 934
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 53,38
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 23
Nowa część bez depozytu 
parzyste numery artykułów 714 498 0037
nr EAN 5907558533392

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0559 MAXGEAR

PËúOî FORD FOCUS 98- 1,4-1,8B 930MM PR

Wał napędowy 49-0559 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wał napędowy 49-0559 producenta MAXGEAR

FORD

1348325, 3667428, XS4W3B436DA, XS4W3B436DB

numery OEM:
FORD      1 348 325
FORD      3 667 428
FORD      XS4W-3B436-DA
FORD      XS4W-3B436-DB

Zastosowanie Wał napędowy 49-0559 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.