Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Renault 19 II Chamade (L53_) 1.4 (532) (1992.04-1995.12) 58km » DS21070 lpr
wybrany samochód: 
Renault 19 Ii Chamade (l53_) 1.4 (532) (1992.04-1995.12) 58km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy DS21070 LPR

DS21070 Wał napędowy LPR
277.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 3 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

DS21070

numer części:

DS21070

producent:

LPR

Status produktu: Normalny
Uzębienie zewnętrzne od strony koła25
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn.23
Średnica zewnętrzna 1 [mm]82
Średnica zewnętrzna 2 [mm]71
Wymiar gwintu22X1,5
Długość [mm]932
nr EAN8032928050500

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy DS21070 LPR

numery OEM:
FORD      1122810

Zastosowanie Wał napędowy DS21070 LPR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.