Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0373 metelli cifam

Wał napędowy 17-0373 METELLI CIFAM

17-0373 Wał napędowy METELLI CIFAM

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0373

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 930
Wymiar gwintu M22 x 1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 25
Średnica 1 [mm] 82
nr EAN 8032747533727

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0373 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0373 FORD FOCUS 1.4 16V 1.6 16V 1.8 16V 98> PRAWA

Wał napędowy 17-0373 ma zastosowanie do modeli samochodów

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

Numery OE Wał napędowy 17-0373 producenta METELLI CIFAM

FORD

1122810, 1348325, 1420536, 1602942, 3667429, XS4W3B436DA, XS4W3B436DB

numery OEM:
FORD      1122810
FORD      1348325
FORD      1420536
FORD      1602942
FORD      3667429
FORD      XS4W3B436DA
FORD      XS4W3B436DB

Zastosowanie Wał napędowy 17-0373 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0373 METELLI CIFAM:

Sebastian, Sarnów
2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.