Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 49-0732 maxgear

Zestaw osłon, wał napędowy 49-0732 MAXGEAR

49-0732 Zestaw osłon, wał napędowy MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

49-0732

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Od strony koła
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 22/78
Długość [mm] 89
Materiał Termoplast

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0732 MAXGEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      46307575
ALFA ROMEO      46308672
CITROËN      3293 F1
FIAT      46307060
FIAT      46307067
FIAT      46307555
FIAT      46307575
FIAT      46308672
FIAT      46308736
FIAT      46429633
FIAT      60813074
FIAT      71771164
FIAT      7761570
FIAT      82483204
LANCIA      46307067
LANCIA      46307555
LANCIA      46307575
LANCIA      46308672
LANCIA      46429633
LANCIA      60813074
LANCIA      7761570
LANCIA      82483204
PEUGEOT      3293 F1

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0732 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 49-0732 MAXGEAR:

Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zbigniew, Wrocław
2020-10-28
 5/5
Produkty ZAWSZE zgodne z oczekiwaniami :)
Adam, Warszawa
2021-02-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.