Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 49-0825 maxgear

Zestaw osłon, wał napędowy 49-0825 MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numery handlowe:

49-0825

numer części:

49-0825

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy Od strony koła
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 20/75
Długość [mm] 105
Materiał Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0825 MAXGEAR

numery OEM:
ALFA ROMEO      7282886
ALFA ROMEO      7603021
ALFA ROMEO      7635255
ALFA ROMEO      7635256
ALFA ROMEO      7642776
FIAT      7282886
FIAT      7603021
FIAT      7635255
FIAT      7635256
FIAT      7642776
LANCIA      7282886
LANCIA      7603021
LANCIA      7635255
LANCIA      7635256
LANCIA      7642776
zamienniki:

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 49-0825 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy 49-0825 MAXGEAR:

Zbigniew, Wrocław
2020-10-28
 5/5
Produkty ZAWSZE zgodne z oczekiwaniami :)
Wiesław, Niechobrz
2020-10-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Warszawa
2021-02-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.