Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 49-0868 maxgear

Wał napędowy 49-0868 MAXGEAR

49-0868 Wał napędowy MAXGEAR
maxgear 49-0868
Wał napędowy 49-0868
271.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Czwartek
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: 2 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

27-0764MG

numer części:

49-0868

producent:

MAXGEAR

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 798
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 36
Średnica 2 [mm] 100
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 5901619509616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 49-0868 MAXGEAR

PËúOî VW GOLF V/A3 PR 1,6 03-

Wał napędowy 49-0868 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Wał napędowy 49-0868 producenta MAXGEAR

VOLKSWAGEN

1K0407272BG, 1K0407272HK, 1K0407272HL, 1K0407272JT, 1K0407272NN, 1K0407272QM, 1K0407272SP, 1K0407452BV, 1K0407452BX, 1K0407452LX, 1K0407454SX

SKODA

1K0407272JT

numery OEM:
SKODA      1K0 407 272JT
VOLKSWAGEN      1K0 407 272BG
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HK
VOLKSWAGEN      1K0 407 272HL
VOLKSWAGEN      1K0 407 272JT
VOLKSWAGEN      1K0 407 272NN
VOLKSWAGEN      1K0 407 272QM
VOLKSWAGEN      1K0 407 272SP
VOLKSWAGEN      1K0 407 452BV
VOLKSWAGEN      1K0 407 452BX
VOLKSWAGEN      1K0 407 452LX
VOLKSWAGEN      1K0 407 454SX

Zastosowanie Wał napędowy 49-0868 MAXGEAR w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.