Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Piaggio FLY Fly 125 (M42) (2005.01-2013.12) 10km » 62-0026 maxgear
wybrany samochód: 
Piaggio Fly Fly 125 (m42) (2005.01-2013.12) 10km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0026 MAXGEAR

62-0026 Sprzęgło, wentylator chłodzenia MAXGEAR
maxgear 62-0026
Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0026

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

MGW-003

numer części:

62-0026

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
Ogrzewanie/chłodzeniedla pojazdów z wentylatorem (sprzęgło wiskotyczne)
średnica zewnętrzna [mm]160
Wysokość [mm]42
Ogrzewanie/chłodzeniebez wentylatora
nr EAN5907558567168

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0026 MAXGEAR

SPRZĘGŁO WISKOZOWE DB SPRINTER 2,9TD 96-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      0002005122
MERCEDES-BENZ      A0002005122

Zastosowanie Sprzęgło, wentylator chłodzenia 62-0026 MAXGEAR w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.