Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 67-0015 maxgear

Termostat układu chłodzenia 67-0015 MAXGEAR

67-0015 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR
maxgear 67-0015
Termostat układu chłodzenia 67-0015

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

67-0015

producent:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619505069

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 67-0015 MAXGEAR

TERMOSTAT BMW 80C M51
numery OEM:
BMW      1153 1 727 145
BMW      1153 2 243 126
BMW      1153 2 244 151
BMW      1153 2 246 199
BMW      2243126
BMW      2244151
BMW      2246199
GMC      60 509 110
GMC      90 509 110
OPEL      1338 076
OPEL      1338082
OPEL      1338091
OPEL      90509110
OPEL      90511628
OPEL      90541659
VAUXHALL      90 509 110
VAUXHALL      90511628
VAUXHALL      90541659
LAND ROVER      STC3338

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 67-0015 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 67-0015 MAXGEAR:

Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.