Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 67-0079 maxgear

Termostat układu chłodzenia 67-0079 MAXGEAR

67-0079 Termostat układu chłodzenia MAXGEAR

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

67-0079

producent:

MAXGEAR

Temperatura otwarcia [°c] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Średnica 1 [mm] 56,0
Średnica 2 [mm] 28,0
Wysokość 1 [mm] 43,5
nr EAN 5902659754189

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 67-0079 MAXGEAR

numery OEM:
MAZDA      1N09-15-171
MERCEDES-BENZ      1222000115
MERCEDES-BENZ      A1222000115
MERCEDES-BENZ      MD1315301
MITSUBISHI      MD315301
MITSUBISHI      MD337408
NISSAN      21200-2W201
NISSAN      21200-2W202
NISSAN      21200-2W20A
NISSAN      21200-57J00
NISSAN      21200-57J15
NISSAN      21200-57J16
TOYOTA      90916-03075
TOYOTA      90916-03084
TOYOTA      90916-03125
TOYOTA      90916-03133
TOYOTA      90916-03136
TOYOTA      90916-03140
TOYOTA      90916-03144
TOYOTA      90916-03145
TOYOTA      90916-A3002
TOYOTA      90916-A3003
TOYOTA      90916-C3001
TOYOTA      99016-03145
PROTON      MD315301
PROTON      MD337408
LEXUS      90916-03084
LEXUS      90916-03133
LEXUS      90916-03140
SMART      1222000115
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 67-0079 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia 67-0079 MAXGEAR:

Jacek, Warszawa
2021-01-11
 5/5
Produkt zgodny z zamówieniem. Cena bardzo dobra.
Tomasz, Wroclaw
2023-12-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.