Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Mazda 5 (CR) 1.8 (CR19) (2005.02-2010.05) 116km » 72-2714 maxgear
wybrany samochód: 
Mazda 5 (cr) 1.8 (cr19) (2005.02-2010.05) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 72-2714 MAXGEAR

72-2714 Sworzeń wahacza MAXGEAR

    Ocena:
numery handlowe:

MGZ-416015

numer części:

72-2714

dostawca:

MAXGEAR

Status produktu: Normalny
parzyste numery artykułów43096
Gwint zewn. [mm]M16 x 1,5
Wymiar stożka [mm]20
Średnica punktów mocowania [mm]10,5
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyna dole
Ciężar [kg]2,02
nr EAN5901619556085
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 72-2714 MAXGEAR

SWORZEŃ WAHACZA TOYOTA P. LANDCRUISER 96- LE DOLNY
numery OEM:
TOYOTA      43330-39575
TOYOTA      43340-39325
TOYOTA      43340-39355
TOYOTA      43340-39356
TOYOTA      43340-39455
TOYOTA      43340-39465
TOYOTA      43340-39475

Zastosowanie Sworzeń wahacza 72-2714 MAXGEAR w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.