Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 17-0123 metelli cifam

Wał napędowy 17-0123 METELLI CIFAM

17-0123 Wał napędowy METELLI CIFAM
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

17-0123

producent:

METELLI CIFAM

Długość [mm] 551
Średnica 2 [mm] 100
Wymiar gwintu M20 x 1,5
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału 33
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 22
Średnica 1 [mm] 90
nr EAN 8032747531228

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 17-0123 METELLI CIFAM

PÓŁOŚ NAPĘDOWA METELLI 17-0123 VW GOLF III 1.9TDI 9/93- LEWA
numery OEM:
VOLKSWAGEN      357 407 271A
VOLKSWAGEN      357 407 271B
VOLKSWAGEN      357 407 271EX
VOLKSWAGEN      357 407 271G
VOLKSWAGEN      357 407 271GX
VOLKSWAGEN      357 407 271H
VOLKSWAGEN      357 407 271HX
VOLKSWAGEN      357 407 271P

Zastosowanie Wał napędowy 17-0123 METELLI CIFAM w samochodach:

Opinie Klientów o Wał napędowy 17-0123 METELLI CIFAM:

2024-11-19
 5/5
Półoś magneti marelli zgodna z opisem. Sprawuje się rewelacyjnie. Polecam

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.