Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi A4 B8 (8K2) 2.0 TFSI quattro (2008.06-2015.12) 211km » L13505 monroe
wybrany samochód: 
Audi A4 B8 (8k2) 2.0 Tfsi Quattro (2008.06-2015.12) 211km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L13505 MONROE

L13505 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L13505
Sworzeń wahacza L13505
L13505
monroe L13505 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L13505 monroe
Sworzeń wahacza L13505 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L13505

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]1,000
Wymagana ilość2
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096364570

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L13505 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 15mm) pasuje do: TOYOTA AVENSIS, CARINA E VI, CELICA, COROLLA, PICNIC 1.3-2.2D 04.92-02.03
numery OEM:
TOYOTA      43330-02020
TOYOTA      43330-02040
TOYOTA      43330-09030
TOYOTA      43330-09130
TOYOTA      43330-19095
TOYOTA      43330-29265
TOYOTA      43330-29315
TOYOTA      43330-29375

Zastosowanie Sworzeń wahacza L13505 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.