Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Volkswagen MULTIVAN T5 (7HM, 7HN, 7HF, 7EF, 7EM, 7EN) 2.0 BiTDI (2009.09-2015.08) 180km » L16516 monroe
wybrany samochód: 
Volkswagen Multivan T5 (7hm, 7hn, 7hf, 7ef, 7em, 7en) 2.0 Bitdi (2009.09-2015.08) 180km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L16516 MONROE

L16516 Sworzeń wahacza MONROE
monroe L16516
Sworzeń wahacza L16516
L16516
monroe L16516 Sworzeń wahacza
Sworzeń wahacza L16516 monroe
Sworzeń wahacza L16516 monroe

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L16516

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,600
Ilość otworów2
Długość opakowania [cm]14,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]5
nr EAN5412096243073

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L16516 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół/zewnątrz przód) (średnica stożka 17mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: FORD ESCORT CLASSIC, ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI 1.0-2.0 08.83-08.02
numery OEM:
FORD      1047853
FORD      89FB339-5AB
FORD      95AB339-5A1A
FORD      95AB339-5AB

Zastosowanie Sworzeń wahacza L16516 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.