Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » L20009 monroe

Sworzeń wahacza L20009 MONROE

L20009 Sworzeń wahacza MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L20009

producent:

MONROE

Ciężar [kg] 0,800
Długość opakowania [cm] 20
Szerokość opakowania [cm] 12
Wysokość opakowania [cm] 12
nr EAN 5412096226663

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L20009 MONROE

numery OEM:
ISUZU      8-94224-550-1
ISUZU      8-94224-550-2
ISUZU      8-94224-550-3
ISUZU      8-94224-550-4
ISUZU      8-94224-550-5
ISUZU      8-94243-234-0
ISUZU      8-94459-453-2
ISUZU      8-94459-453-3
ISUZU      8-94459-453-4
ISUZU      8-94472-255-0
ISUZU      8-94472-255-2
ISUZU      8-94489-453-4
ISUZU      8-97940-625-0
ISUZU      8944594532
ISUZU      8944894534
ISUZU      94224550
ISUZU      94243234
ISUZU      94459453
ISUZU      94472255

Zastosowanie Sworzeń wahacza L20009 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.