Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Fiat DOBLO Autobus (263_) 1.6 D Multijet (263AXH1A, 263AXL11, 263AXH1B) (2010.02-???) 90km » L29A23 monroe
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Autobus (263_) 1.6 D Multijet (263axh1a, 263axl11, 263axh1b) (2010.02-???) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L29A23 MONROE

L29A23 Sworzeń wahacza MONROE

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

L29A23

producent:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,600
Wymagana ilość1
Długość opakowania [cm]13,5
Szerokość opakowania [cm]9,5
Wysokość opakowania [cm]7
nr EAN5412096388286

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L29A23 MONROE

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 15mm) pasuje do: AUDI A1, SEAT CORDOBA, IBIZA III, IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, IBIZA IV/HATCHBACK, MII, TOLEDO IV 1.0-Electric 08.99-
numery OEM:
AUDI      6R0 407 366
AUDI      6R0 407 366 A
AUDI      6R0 407 366 B
SEAT      6R0 407 366
SEAT      6R0 407 366 A
SEAT      6R0 407 366 B
SKODA      6R0 407 366
SKODA      6R0 407 366 A
SKODA      6R0 407 366 B
VOLKSWAGEN      6R0 407 366
VOLKSWAGEN      6R0 407 366 A
VOLKSWAGEN      6R0 407 366 B

Zastosowanie Sworzeń wahacza L29A23 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.