Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Iveco S-WAY AT190S48FP (2019-???) 480km » L40510 monroe
wybrany samochód: 
Iveco S-way At190s48fp (2019-???) 480km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L40510 MONROE

L40510 Sworzeń wahacza MONROE

    Ocena:
numer części:

L40510

dostawca:

MONROE

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez L40511
Długość [mm]2
Ciężar [kg]0,400
Wymiar stożka [mm]14
Długość opakowania [cm]9
Szerokość opakowania [cm]6,5
Wysokość opakowania [cm]14
nr EAN5412096376214
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez L40511

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L40510 MONROE

numery OEM:
HONDA      51220-S04-003
HONDA      51220-S74-E00
HONDA      51220-SR0-A01
HONDA      51220-SR3-003
HONDA      51220-SR3-013
HONDA      51220S04003
HONDA      51220S74E00
HONDA      51220SR0A01
HONDA      51220SR3003
HONDA      51220ST3E01
HONDA      51225-SR0-A01

Zastosowanie Sworzeń wahacza L40510 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.