Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Audi Q2 (GAB, GAG) 30 TDI (2018.07-???) 115km » L40511 monroe
wybrany samochód: 
Audi Q2 (gab, Gag) 30 Tdi (2018.07-???) 115km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza L40511 MONROE

L40511 Sworzeń wahacza MONROE

    Ocena:
numer części:

L40511

dostawca:

MONROE

Status produktu: Normalny
Ciężar [kg]0,300
Długość opakowania [cm]11
Szerokość opakowania [cm]6
Wysokość opakowania [cm]6
nr EAN5412096441219
Status produktu: Normalny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza L40511 MONROE

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) pasuje do: HONDA CIVIC IV, CIVIC V, CIVIC VI, CR-V I, CRX III, INTEGRA, PRELUDE V, MG MG ZS, ROVER 400 II, 45 I 1.3-2.0D 09.87-10.05
numery OEM:
HONDA      51220-S04-003
HONDA      51220-S74-E00
HONDA      51220-SO4-003
HONDA      51220-SR0-A01
HONDA      51220-SR3-003
HONDA      51220ST3E01

Zastosowanie Sworzeń wahacza L40511 MONROE w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.