Koła pasowe | z kołem pasowym |
Rodzaj korpusu | nie dla zintegrowanej obudowy |
Ilość zębów | 23 |
nr EAN | 5703858895907 |
Dodatkowe informacje o produkcie Pompa wodna 10845014 NK
ALFA ROMEO | 8MP 376 801-401 | |
TOYOTA | 16100 09 040 | |
TOYOTA | 16100 09 041 | |
TOYOTA | 16100 79 075 | |
TOYOTA | 16100 79 105 | |
TOYOTA | 16100 79 135 | |
TOYOTA | 16100 79 136 | |
TOYOTA | 16100 79 185 | |
TOYOTA | 16100 79 186 | |
TOYOTA | 16110 09 010 | |
TOYOTA | 16110 79 025 | |
TOYOTA | 16110 79 026 | |
TOYOTA | 16110 79 035 | |
TOYOTA | 16110 79 045 | |
TOYOTA | 16110 79 105 | |
TOYOTA | 16110 79 115 | |
TATA (TELCO) | P706 |
Zastosowanie Pompa wodna 10845014 NK w samochodach:
Pompa wody w silniku spalinowym służy do wymuszania obiegu czynnika chłodniczego w układzie chłodniczym. Temperatura powstająca podczas procesu spalania musi być odprowadzana na zewnątrz. Pompa wody transferuje powstałe ciepło za pomocą czynnika chłodniczego do chłodnicy wody gdzie wymieniane jest z otaczającym powietrzem.
Pompa wody zasilana jest zazwyczaj przy pomocy paska rozrządu, a w innych rozwiązaniach przy pomocy paska klinowego lub paska wieloklinowego. Siłę napędową wytwarza podczas wał korbowy silnika spalinowego. Przy zasilaniu pompy płynu chłodzacego paskiem rozrządu, bierze ona udział w napinaniu układu rozrządu, dlatego należy ją bezwzględnie wymienić przy rutynowej wymianie rozrządu.
Pompa wody, a zwłaszcza uszczelka wirnika jest wrażliwa na zanieczyszczenie układu chłodniczego dlatego trzeba dbać o jego czystość i regularnie wymieniać płyn chłodniczy.