Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 5031006 nk

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031006 NK

5031006 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny NK
nk 5031006
37.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5031006

producent:

NK

Rozmiar gwintu 1 12x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 285
nr EAN 5703858461485

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031006 NK

DRą»EK KIER. ALFA 155 93-97 LE/PR

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031006 ma zastosowanie do modeli samochodów

ALFA ROMEO

166, 147, GT, 159, BRERA, SPIDER, MITO

FIAT

MULTIPLA, STRADA, PUNTO, DOBLO, STILO, DUCATO, ULYSSE

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031006 producenta NK

ALFA ROMEO

9050452, 9944452, 9950452

numery OEM:
ALFA ROMEO      9050452
ALFA ROMEO      9944452
ALFA ROMEO      9950452

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 5031006 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.